Interimmer aan het woord: Jacco Overdulve MBA

18 juni 2023

Jacco: “Weet wat je wilt en blijf daar trouw aan.”

Wie: Jacco Overdulve MBA
Opdracht: Vredo Dodewaard, Interim Marketing & Communicatie Manager.

Hé Jacco, stel je kort voor, we zijn nieuwsgierig, kun je ook kort iets vertellen over de opdracht waarmee je bezig bent?

Mijn naam is Jacco Overdulve, getrouwd, 2 prachtige zonen, woonachtig in Woudenberg. Als Interim Marketing Lead ben ik beschikbaar voor B2B bedrijven die vooruitgang willen boeken op marketingvlak. Dat kan een tijdelijk invulling van capaciteit zijn, om zodoende niet stil te staan, of om een duidelijke opdracht de marketing aanpak en organisatie te professionaliseren.

Dat laatste is het geval bij Vredo. Zij zijn enorm hard gegroeid dankzij hun uitgekiende techniek, naam & faam en het momentum. Om deze groei vast te houden dient onder andere marketing op een geheel andere wijze ingevuld te worden: van focus op product en techniek, naar focus op de klant. De gehele strategische aanpak is hiervoor opgesteld en wordt nu ingevuld en uitgevoerd op diverse wijzes.

Hoe is de opdracht tot stand gekomen? Hoe heb je het contact ervaren met Humantrest van begin tot eind?

Feitelijk is het contact heel organisch ontstaan, ondanks het feit dat het om een vacature ging voor een vaste / tijdelijke invulling. Deze werd zichtbaar dankzij een aantal Google alerts die ik heb. Het contact was vervolgens vlot, to-the-point en zonder gedraal.

Waar ben je trots op? Wat heb je overwonnen in deze opdracht?

Ondanks het feit dat ik totaal geen ervaring heb met de agrarische sector, ik kom uit de installatie / bouw / technische groothandel hoek, kon ik de opdracht heel snel handen en voeten geven en was ik in staat om binnen een maand een roadmap en plan te presenteren, waarmee concrete stappen in de professionalisering gemaakt kon worden

Waarin onderscheidt een interimmer zich ten opzichte van een vaste medewerker volgens jou?

Als ik uitga van mijn eigen positie, is het vooral de enorme berg aan pragmatische kennis en ervaring, opgedaan bij een grote diversiteit aan organisaties, die snel en flexibel toegepast kan worden, met concrete resultaten. Ik ben niet bezig met uren invullen, maar met een duidelijk doel: groei voor de klant – Creating progress.

Hoe kijk je richting de toekomst van interim B2B marketing?

Heel erg positief. Onlangs heb ik mijn eigen propositie aangepakt en gepresenteerd in een nieuwe website (www.e-me-marketing.com). Daarbij is duidelijk geworden dat er binnen de B2B omgeving nog heel veel te winnen is en dat veel MKB bedrijven staan te springen om professionals die hen tijdelijk (op weg) kan helpen, maar niet in vaste dienst kunnen nemen om diverse redenen.

Jacco, tenslotte, heb je nog tips & tricks voor startende interimmers op de arbeidsmarkt?

Weet wat je wilt en blijf daar trouw aan en aan jezelf. Als je de juiste focus hebt, is de connectie met je potentiële opdrachtgever snel en makkelijk gemaakt.

Heb je nog een vraag?

Na het lezen van deze blog nog wat meer informatie nodig? Of wil je meer weten over wat Humantrest Recruitment voor je kan betekenen als werkgever of werkzoekende?

Neem contact op

Recente blogs

Deel blog