Opdrachtgever: de Klussenier
Hiring manager: Tim van Beek (Marketing manager)
UITDAGING
Welke uitdaging kwamen jullie tegen in de zoektocht naar de Online marketeer voor de Klussenier?
“Het is natuurlijk bekend dat we in een vrij overspannen markt zitten met betrekking tot het vinden van nieuw personeel. Daar komt nog een keer bij dat wij op zoek waren naar een junior(+)/medior. Iemand met voldoende ervaring om bij ons op kantoor de gehele marketing op zich te nemen. De combinatie van deze factoren maakte het voor ons lastig om een geschikte kandidaat te vinden. Na langere tijd gezocht te hebben via onze eigen social media kanalen, website en Indeed besloten wij dat het tijd was om naar een meer directe aanpak te kijken. Toen zijn we bij Humantrest Recruitment terecht gekomen.”
SELECTIE VOOR HUMANTREST
Waarom koos je voor onze dienstverlening?
“Er zijn een aantal redenen voor onze keuze. Allereerst wisten we dat we graag met een relatief kleine partij in zee wilden gaan. Belangrijk voor ons was het kunnen leggen van directe verbindingen en via korte lijnen kunnen communiceren.
Daarnaast zijn we van mening dat gespecialiseerde, kleine partijen vaak beter luisteren naar de specifieke wens en dat je als klant niet één van de velen bent.
Daar komt nog bij dat Humantrest zich specifiek richtte op (online) marketingmedewerkers. Als laatste reden merkten we dat Humantrest ook in deze overspannen markt met ons mee wilde denken zodat we samen tot een mooie samenwerking konden komen.”
SAMENWERKING
Hoe heb je de samenwerking ervaren?
“De samenwerking met Humantrest is eigenlijk vrijwel perfect verlopen. We kregen binnen de beloofde periode kandidaten voorgesteld en de manier waarop dit gedaan werd maakte ons snel duidelijk of er een potentiële klik was en of deze kandidaat geschikt voor ons zou zijn. Daarna hebben we eigenlijk een vrije constante stroom van potentiële kandidaten binnengekregen, iets wat wij zelf niet konden realiseren.
We zijn ontzettend blij met het resultaat. Onze nieuwe werknemer zit nu ongeveer twee weken op kantoor en het gaat erg goed. Hij toont veel initiatief en laat duidelijk zijn dat de online marketing écht zijn expertisegebied is, zonder er belerend over te zijn.”
RESULTAAT
De methode: headhunting, automation en advertisement
De zoektocht naar een junior(+)/medior was geen gemakkelijke klus. De standplaats, de branche en de zelfstandigheid van de rol maakte het een ware uitdaging.
Na een sterke vacature intake is de opdracht als team opgepakt. Via de scrum-methodiek is een sprintplanning opgesteld en invulling gegeven aan onze methode. Door headhunting, automation en passende (betaalde) advertisment in te zetten hebben we een succesvolle mix van touchpoints weten te creëren.
Zodoende is het gelukt om binnen 3 weken de eerste kandidaat voor te stellen. Zijn er 4 professionals op gesprek geweest, waarvan de laatste, perfect aansloot en is de vacature binnen de afgesproken tijd ingevuld.
DE KLUSSENIER
Maak kennis met de opdrachtgever
De Klussenier is de marktleider in de Nederlandse en Belgische verbouwmarkt. Wij zijn een franchiseorganisatie van goede en betrouwbare klusbedrijven die net iets meer doen voor zowel de klant als de klusjesman. We trainen onze Klusseniers en leren hen het ondernemerschap waardoor zij veilig en vertrouwd hun eigen klusbedrijf kunnen beginnen. Daarnaast bieden wij ze ook een constante stroom van vaktrainingen aan die zij kunnen gebruiken om hun praktische kennis op pijl te houden en we ondersteunen uiteraard pro-actief en constant bij de marketing en bedrijfsvoering.
Heb je nog een vraag?
Na het lezen van deze blog nog wat meer informatie nodig? Of wil je meer weten over wat Humantrest Recruitment voor je kan betekenen als werkgever of werkzoekende?
Recente blogs
- Een proefopdracht, hoe zorg je dat de sollicitant niet afhaakt?11 april 2024
- Zo bouw je een uitmuntend cv als Marketeer19 december 2023
- Werknemer heeft een studiekostenbeding, wat nu?15 december 2023
- 4 bewezen inzichten in de selectie van professionals7 december 2023
- Ons track record22 november 2023